Menu Sluiten

Onze diensten

Ict vraagstukken of op zoek naar technologische infrastructuur voor de (digitale) zorg van morgen? 

 

In de dagelijkse praktijk houdt Coreon zich bezig met een uiteenlopend scala van werkzaamheden. Van het organiseren van een visieworkshop, tot het samenstellen van een voorbereidingspakket technologie nieuwbouw. 

 

Coreon verbindt de hoogste kwaliteit met de beste keuze

Het team van Coreon heeft veertien jaar ervaring met technologische toepassingen bij uiteenlopende zorgorganisaties. Coreon heeft waardevolle lessen geleerd, waardoor de verbinding wordt gelegd tussen hoogwaardige ict-oplossingen die passend zijn voor uw organisatie. Daarmee heeft Coreon ict brancheoverstijgende kennis en ervaring met complexe ict vraagstukken zoals inzet van zorgtechnologie of het vernieuwen van uw basisinfrastructuur die het beste aansluit bij uw (zorg)organisatie. 

Netwerkinfrastructuur die er toe doet

Randvoorwaardelijk aan een goed functionerende, toekomstbestendige ict-omgeving is de ict-infrastructuur als basis. De fundamenten van de technologie: verbindingen en netwerken. 

 

De digitalisering van primaire en ondersteunende processen vormt een steeds grotere uitdaging voor zorginstellingen, met daarbij de integratie van systemen tussen afzonderlijke zorginstellingen en instanties in de keten. Hierbij is het gebruik van standaarden, koppelingen, beveiligingsinstrumenten en procedures die deze integratie kunnen vereenvoudigen een randvoorwaarde.

 

Coreon geeft inzicht in het verband tussen de netwerkinfrastructuur, technologische toepassingen en de ervaring van de gebruiker. Wij helpen om te komen tot een generieke en veilige basisinfrastructuur die de zorgorganisatie en haar medewerkers faciliteert bij het werken met de ict van nu en morgen.

 

Onze uitgangspunten staan beschreven in de Handreiking generieke basisnetwerkinfrastructuur, welke in samenwerking met Actiz, VGN en Wijtz is samengesteld. 

 

Naar de handreiking

Zorgtechnologie: anders werken kan 

Zorgtechnologie kan een grote bijdrage leveren aan het leefplezier van cliënten én aan het werkplezier van zorgmedewerkers. Cliënten worden niet onnodig gestoord tijdens hun nachtrust en de medewerker kan van afstand inschatten of het nodig is de kamer te betreden. 

 

Er komen steeds meer spelers op de markt die zorgtechnologie leveren. Wij helpen met het keuzetraject om te komen van een lijst met aanbieders tot een volwaardige implementatie, waarbij we veel aandacht besteden aan de borging onder de medewerkers. 

 

Daarnaast kunnen we ook helpen uw huidige zorgtechnologie te analyseren en tot verbetering te komen, bijvoorbeeld indien u nog jaren aan een contract vastzit. 

Nieuwbouw, maar dan met technologie

Het voorbereiden van een nieuwbouwlocatie vergt tegenwoordig een stuk meer dan voorheen. Om na oplevering extra kosten te voorkomen, is het belangrijk om voorafgaand de bouw na te denken over welke technologie in het gebouw moet worden aangebracht, en wat ervoor nodig is om het gebouw hier op voor te bereiden. 

 

Wij hebben kennis en ervaring met nieuwbouwprojecten en denken graag met u mee, zodat uw nieuwbouwlocatie straks toekomstproof wordt opgeleverd. 

Van telefonie, naar iedereen bereikbaar

Van urenlang in de wacht staan is nog nooit iemand beter geworden. Toch blijkt uit de praktijk dat dit nog steeds voorkomt; ook bij zorgorganisaties. 

Onze voorkeur gaat daarom uit naar decentrale bereikbaarheid waarbij niet de organisatie, maar de mens bereikbaar is. Wij denken graag met u mee hoe uw organisatie beter bereikbaar wordt. Zowel telefonisch, als via digitale wegen. 

 

Coreon zoekt graag samen met u een geschikte partner, die ervoor zorgt dat uw organisatie bereikbaar is zoals u dat wil. Daarnaast heeft Coreon ook ervaring met de implementatie en borging van dergelijke projecten. 

 

Applicaties die de zorg echt ondersteunen

Veel informatie wordt vastgelegd in diverse digitale dossiers: zorgplannen, behandelplannen en rapportage zijn hier bekende voorbeelden van. Maar ook voor de medicatietoedieningsregistratie wordt steeds vaker voor de digitale weg gekozen. 

 

Wij hebben ervaring met de implementatie van diverse digitale dossiers, waaronder elektronische cliëntendossiers (ECD’s) en elektronische toedieningsregistratie systemen. Daarnaast hebben wij ook kennis van werken met configuration management database systemen, zoals Topdesk. 

 

 

‘Van oud naar cloud’

Bij Coreon snappen we dat het lastig is als zorgorganisatie om de juiste keuze te maken op het moment dat je toe bent aan een volgende digitale stap. Als organisatie wil je dan eigenlijk ook snel aan de slag om klaar te zijn voor de (digitale) toekomst. Als Coreon zien we dan vaak dat organisaties ervoor kiezen om de oude netwerkomgeving (veelal Citrix) te vervangen voor een cloudgebaseerde omgeving. Google of Microsoft, is vaak de afweging die wordt gemaakt. Coreon heeft ruime ervaring met de implementatie en adoptie van zowel Google Workspace als Microsoft365. 

 

Ons team ontzorgt de zorgorganisaties bij het maken van de juiste keuze. Zo kom je met elkaar tot een generieke en veilige basisinfrastructuur.